Lycklig...

Jag blev måttligt arg på min sambo som krympte en utav mina finaste klänningar även fast jag sa att han inte skulle tvätta den med de andra kläderna.

Nu spelar det ingen roll längre. Var ute på stan för att jag "bara skulle titta" och fördriva tiden. Då går jag in i en butik med Vila kläder och de har världens rea på 70%. Hittade två klänningar som jag verkligen vill prova och någonstans så önskade jag nog att de inte skulle passa för att jag inte skulle köpa något. Men när jag väl fick på mig dem så ville jag bara dö. Båda satt perfekt och båda var en riktig dröm. Men prislappen var dyr och vad skulle det bli med 70%? Strunt samma tänkte jag och bestämde mig för att jag kunde köpa en. Det var okej. Eller? Senast igår hade jag överöst mig själv med filmer och serier med lyx, rika människor som har fullt av YSL och Channel i sina garderober och andra klänningar och skor man skulle döda för.

Så står jag där i omklädningsrummet och känner precis den där lyxen. Det känns som två riktiga galaklänningar! Men nej, det får bli en! Jag tvekar gång på gång när det gäller valet. Så tar jag den ena, och skyndar mig fram till kassan innan jag hinner ändra mitt val. När jag ska betala så blir jag nästan lite chockad då priset blir i princip ingenting!Och vad gör jag? Jo,jag springer snabbt bort och tar den andra klänningen också. Vilken lycka! Jag har betalat ett pris för båda klänningarna som jag egentligen bara skulle fått en halv klänning  till ord. pris.

Det här kan vara de absolut finaste klänningarna jag äger nu, förutom H&Ms klänning som är ifrån en alldeles särskild kollektion och som jag råkade komma över på en rea för några år sedan. Märkes klänningar som är så sjukt fina att man vill gråta!

Tänk att sådant kan göra en så lycklig och nöjd. Något killar aldrig kommer förstå.

Ja, det här är en riktigt bra dag!

Beslutsångest i provrummet!

 

 

 

Klänning nr 1:

Underbar klänning med ett fantastiskt släp och en så snygg skärning bak i ryggen. Denna med ett par höga klackar till!

VILA 399 kr

Klänning nr 2:

Denna har jag tittat på innan fast i silver. Älskar detaljerna på den. Ser riktigt välgjort ut och så är det mycket stretch i den så den formar sig perfekt efter kroppen. Dessutom så glittrar den hur snyggt som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback