My style....

Ända sedan jag har varit liten har jag gillat kläder med mycket färg, tryck och glitter. Det skulle gärna vara näst intill skrickiga färger och barnasliga tryck. Ett tag hade jag en "musse pigg" period. Allt skulle vara med musse pigg och när jag hittade mammas gamla tröja från 80-talet med ett stort tryck på av musse pigg la jag beslag på den. Den stilen höll i sig, även på gymnasiet och några år efter det.
 
Det är inte förens 1 år tillbaks som jag har känt att något inte stämmer. Jag har ingen stil! Vad gillar jag? Vad ska jag leta efter i butiken? Nej, fy jag trivs inte i denna tröjan! Allt i min gardrob kändes fel och jag ville bara ta av mig kläderna lika fort som jag tagit på dem. Nej, det var inte jag.
 
Så jag var tvungen att komma fram till vad som var jag. Jag kom fram till att det jag trivs allra bäst i är ett par slitna jeans och en t-shirt med något coolt tryck. Och när jag köpte min skinnjacka i somras har jag inte kunnat leva utan den! Sen har bara allt fallit naturligt. I höst har man kunnat se den rockiga stilen i de flesta butiker. Nitar, döskallar,kors, läder osv. Jag har bara frossat i allt och det kändes som den trenden har hållt i sig. jag älskar det! Sen har det bara fallit naturligt. Jag föll för ett smyckessätt i ett skylltfönster med dödkallar och skulle ha det till varje pris!
 
Nu vet jag precis vad jag letar efter. Allt med nitar och kors är jag besatt av. Lika så döskallar, fjädrar, stjärnor, usa tyck och även militärmönster. Jag håller mig mest till svart men även vit, grått och mörkare grönt. Men jag gillar fortfarande när det glittarar och glimmar. Smycken har jag alltid gillat och jag har på  kanske omedvetet hållt mig till det lite mer rockiga hållet hela tiden då jag faktiskt har ganska mycket som jag gillar kvar i min gardrob. Det är dock inte så att jag vägrar att ta på mig en rosa tröja igen. Och alla mina underbara klänningar jag samlat under åren kommer jag inte sluta använda bara för det. 
 
Men jag kommer troligen göra många och fina inkö när det gäller det rockiga. För det är antagligen där min gardrob kommer hamna. I love it.
 
Det har varit en del rosa, lite gulligt och en massa tryck. Sista bilden visar ett exempel på hur jag inte skulle kunna tänka mig att klä mig idag. Älskar dock jeansen på bild två och de använder jag mycket just nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback