Syndigt.....

Jag hade lovat mig själv att jag inte skulle äta godis på en månad. Denna gången skulle jag klara det! Men mycket kan hända på vägen. Jag har inte direkt varit på bästa humör då jag inte kunnat göra annat än att sitta och ligga hela helgen. Jag har en sådan energi i kroppen och att sitta still är inte min starka sida. Inget att se framemot utan bara sitta och glo. Så jag bestämde mig. Trots att det bara har gått 2,5 vecka sedan jag slutade med godiset var jag fan välförtjänt av lite godis. Så igår intog jag hemma kväll med min krycka och plockade på mig lite smågodis. Och det är inget jag ångrar för det var så gott och det var precis vad jag behöve för att trörsta mig själv.
 
Jag har ingen ångest för det idag utan allt är som vanligt och jag går in i det vanliga igen. Nästa steg är att ha uppehåll i 2 veckor till innan jag får unna mig något igen.
 
Det handlar om karaktär och om jag gjort en överenskomelse med mig själv förr och bröt den var ångesten så fruktansvärd. jag hatade mig själv så fruktansvärt och hade säkerligen fuskat ett antal gånger på vägen.
 
Nu är fallet helt annat. Jag har kontroll över mig själv och jag kanske inte håller det jag lovar till 100% men jag kan ändå bestämma över det själv i dåtid och nutid utan att den där ångesten ska komma. Nu har jag inte fuskat en enda gång och jag vet att jag klarar det om jag verkligen vill men vill jag inte så är det okej. Bara det inte går till överdrift. Därför föll mitt val att unna mig lite godis!
 
Hur länge det dröjer innan jag kan träna igen vet jag inte. Men jag hoppas det är snart!
Jag älskar godis! Favoriten är lakrits och choklad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback