Lyckokakor

Det har varit en fruktansvärt tung vecka men nu äntligen är det min lediga helg och det kunde inte komma mer lägligt.

Den här dagen har varit skum och konstig. Jag har befunnit mig mellan att må sämst i världen till att må bäst i världen, jag har varit lycklig, olycklig, glad och ledsen. Kaos!
Jag har stressar som en dåre precis hela dagen och tusen saker har snurrat i mitt huvud. Jag måste hinna så mycket fast jag borde ta det lugnt.
Jag har under kvällen ägnat mig åt saker som gör mig lycklig. Jag var tvungen annars hade jag kollapsat av utmattning och stress. Jag har gjort de saker som fått mig lugn och de saker som gör att jag tänker på annat. Allt från att ta en chokladbit till att baka.

Nu ligger jag i sängen och ska titta på film och känner att jag faktiskt kommer somna lycklig och lugn ikväll. Jag skulle kanske egentligen sovit men jag känner att jag inte ska stressa över det ikväll son jag annars nästan alltid gör.

Imorgon ska jag ligga i sängen så länge jag vill och sedan ta en lång dusch och en god frukost efter det. Jag ska försöka lova mig själv att stress inte är välkommet. Att det inte finns även fast det är mycket på schemat imorgon. Jag måste försöka.
Och så klart göra det som gör mig glad och lycklig. Därför sparade jag mins makroner halvfärdiga tills imorgon så jag kan göra dem färdiga då istället och tack vare dem så är jag ganska nöjd ned allt just nu.

Tänk vad en lyckad liten kaka kan göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback