Mässa i Göteborg

Lördagen spenderade jag och min sambo i Göteborg. Jag gav honom en lite speciell födelsedagspresent när han fyllde 25 år i december förra året. En present som jag var mycket nöjd med då nästan all hans vakna tid kretsar kring tv-spel. Han både samlar och recenserar spel. Presenten var ett besök på Retrospelmässan i Eriksbergshallen i Göteborg.

Resan var lite dryg och vi var i Göteborg ganska sent. När vi kom fram var kön så lång in till mässan att vi var helt säkra på att vi inte skulle komma in då de bara fick släppa in 800 personer samtidigt och i kön stod tusentals människor. Jag blev jättebesviken eftersom klockan var mycket och de skulle stänga mässan om bara några timmar. Men så bestämde vi oss för att inte ge upp utan köa och hoppas på att det gick fort.

I två och en halv timme stod vi i kön. Och det var faktiskt inte så farligt då kön i alla fall rörde på sig och vi tillslut förstod att vi skulle komma in! Men jisses vad man ville in sista biten!

Väl inne var det värt allt när jag såg min sambos blick. Detta var han drömvärld och han gick runt på marknaden storögt och tittade på allt som fanns att köpa. Även jag tyckte det var lite coolt. Allt folk som var där var väldigt speciellt men de var så glada och stämningen var mycket god! Det var en liten mässa med tillräckligt för att underhålla oss de 1,5 timme som var kvar.

Min sambo kom ut med några påsar av fynd till hans samling. Vi satte oss utanför vilket var precis vid hamnen och det var så fint ställe! Han sa:
- Nästa år ska jag hit igen fast då ska jag köa från tidigt på morgonen.

Det gjorde mig glad och betydde att det fick ett bra betyg !

Vi satte oss sedan på en italiensk restaurang med utsikt över havet. Åt gott och vilade fötterna. Nu hade vi bara resan hem på 4 timmar kvar. Men vi var helt klart nöjd med dagen även fast den hade sin mörka stunder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback