Maten jag äter

Eftersom min mage är som den är måste jag tänka på vad jag äter. Vissa veckor kan jag äta det mesta, andra så mår jag sämst och får undvika mycket. Jag blir mer och mer medveten om att det jag äter har en stor anledning till hur jag mår. Det gör mig inget då jag vill hålla min kropp i trim och samtidigt ha en mage som mår bra.

Det jag äter är sådant som min mage mår bra av men också saker sim håller mig i bra form!

Jag äter inte längre bröd eller pasta. Någon gång ibland kan jag ära det men det är sällan! Istället äter jag ris, potatis, sallad och keso.

Jag äter mycket frukt och bär vilket jag älskar! Blir det mycket till frukost då jag nästan alltid äter fil eller naturell yoghurt.

Dricker inte längre mjöl(saknar min mjölk så mycket:() då min mage mår sämre av det. Istället så kör jag med vatten till allt. Och det dricker jag flera liter om dagen! Har alltid med mig en flaska vart jag än går!

När det gäller kött äter jag väldigt mycket köttfärs. Jag använder typ det till det mesta. Soppa, gratänger och grytor. Det blir också mycket kyckling och fläskkött.

Visst unnar jag mig det förbjudna ibland. Lördagar är min okej dag att äta gott på beroende på hur jag mår och vad jag känner med träning och så. Min stora last är glass, choklad och ostbågar. Jag måste bara ha det ibland!

I ärlighetens namn älskar jag att äta nyttigt och hälsosamt. Fräscht är min grej och jag undviker onyttigt mer om mer då det inte är så gott längre. Känns skönt att hitta en rytm som funkar!

Bilden: Gör ofta matlådor för veckan. Idag blev det potatis och köttfärsgratäng med massa tomat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback