Laddad inför 2014

Alltid såhär i slutet av året brukar jag känna mig sjukt laddad för ett nytt hälsosamt år och att komma i bästa form inför sommaren. Suget efter nyttig mat, motivation och träning har börjat komma smygande nu....
 
Sedan i sommras(då jag var i bra form om jag får säga det själv) har jag inte alls tränat eller ätit bra och formen har inte varit den bästa. Allt pga min hälsa inte varit bra. Men jag tror att jag är påväg upp nu. Jag ska upp på toppen, det är jag säker på! Jobbet har också tagit en otrolig tid och ork. Kommer hem sent på kvällen och är helt slut för att sedan stiga upp tidigt igen. Då finns faktiskt inte ork till att träna även fast det låter som en undanflykt. 
 
Jag har i alla fall lyckats hålla formen bra under detta slarviga halvåret. Jag har inte ätit så onyttigt då jag fortfarande håller mig borta från bröd, pasta m.m.  Jag har ätit ganska normalt och det har funkat. Jag ligger på samma vikt fast till och med något lägre då det fysiska på jobbet gör sitt men det farliga nu börjar bli mörkret, vinterna och myset. Godis på helgerna är okej men kanske inte tre dagar....!! Det har eskalerat lite nu och jag känner efter denna helgens frosseri så vill jag ha frukt, grönsaker och min hälsosamma kost mer än någonsin! Så när jag ska handla om en stund kan jag lova att keso, frukt, kvarg, grönsaker, bär m.m åker ner i kortgen. Man blir helt uttorkad efter en helg med så mycket socker. 
 
Det är ju jul snart och jag är inte förtjust i julmat så det är ingen last MEN jag är ett chokladmonster! Så jag måste akta mig och tänka på att ju mer jag äter desstå jobbigare blir det till nästa år. Jag hoppas vara i samma form i början av nästa år som jag är nu då det kommer vara en utmärkt startpunkt. Så jag måste tygla mig själv vad det gäller julgodiset. Äta på de tillfällen jag bestämmer mig för och inte mer! Ni vet hur lätt det är att tänka "Men det är ju bara jul en gång om året" när det goda åker fram på bordet. Farligt!
 
Min plan och min förhoppning är också att skriva in mig på ett gym innan året är slut. Är så sugen på det! Jag ska också beställa lite proteinpulver. Laddad!
Inspiration skadar ALDRIG!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback