Livet är för kort för att hata.

Jag ser alltid det som är dåligt, aldrig det som är bra. Men vad är det bra för? Att bara gå runt och må skit över det som är dåligt och känna oro för det som är så långt borta. Glömmer bort det som är bra. Jag har bara en kropp och ett liv. Och jag får bara en chans. Den enda som kan göra något bra av den är jag.

Jag har så mycket jag älskar, så många omkring mig som ingen i världen kan betala dyrt för. Det är det enda som i slutet betyder något. Inte det där andra som är jobbigt, oroande, tråkigt eller skrämmande. 

December kommer vara bland det jobbigaste i mitt liv men jag vet att när den är över står jag som en vinnare. Och jag ska klara det, klara det med hjälp av de som jag verkligen älskar. Jag vet att jag kan vara stark om jag bara vill och inte låter mig brytas ner. Så istället för att tänka på det jag är livrädd för längre fram måste jag befinna mig i nuet. 

Älska, skratta, le och njuta. För det är de som stärker och får en att vilja fortsätta kämpa och aldrig ge upp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback