Tacksamhet!

Jag har verkligen varit på dåligt humör de senaste dagarna och i helgen kände jag mig helt omitiverad till allt. Men så kollade vi på ett program på tv:n av en ren slump där Krestin Meltzer berättade om sin cancer hon hållt hemlig i ett år. Hon berättade från början till slut vad hon hade gått igenom och efter det så skämdes jag nästan. Hur kan jag gnälla när jag inte kan hitta ett enda fel i mitt liv just nu? Jag fick mig en tankeställare och den kunde inte komma på ett bättre tillfälle. Jag har ett sådant fantastiskt liv med allt man kan önska sig!  Vad gnäller jag för?
 
Varje gång jag tappar min motivation kommer jag tänka på det hon berättade och det hon gått igenom så kommer jag alltid bli påmind om hur bra jag har det.
 
Så denna veckan har jag utmanat mig själv till att tänka positiva tanka och "inget är omöjligt" tankar. Jag känner att det peppar mig enormt och motivationen börjar komma tillbaka.Det som är kvar av året består av jobb och det är nog det som jag mått lite dåligt över. Att jag inte ens kan få in en klipptid eller en tandläkartid för att jag jobbar så mycket. Men jag ska ju inte bara se negativt på det. Det är pengar och dessutom har jag tillfällen som jag ser framemot. Som halloween tex. Jag måste sluta vara 2 veckor framåt i huvudet och ta dagen som den är. Det är grymt svårt för mig och det blir tillslut stressande. Men övning ger färdighet!
 
Jag har varit ledig idag och det har varit en lugn dag för jag har inte haft ett skit att göra! Så det har varit tråkigt men ändå skönt och behövligt att ta en lugn dag hemma.Resten av veckan är lång men jag hoppas den blir rolig också!
 
Jag ska göra mig lite kvällsmat, sätta på en film och bara njuta innan jag ska hoppa i säng. Hade en riktig sovmorgon imorse så det var så skönt!
Det roligaste jag har gjort idag är helt klart nagelpyssel!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback