Förbannad!

Ringde med en gång till vårldcentralen när de öppnade. Förklarade hur dåligt jag mådde och att jag behövde komma in. Men det fanns inga tider på flera dagar och det enda jag fick var en telefontid!?

Det gör mig förbannad. Så de menar att jag ska gå här och vänta? Hur sjukt är inte det! Jag vill ha hjälp nu för det är nu jag mår dåligt! Nu vill jag verkligen att något ska hända, att jag ska få riktig hjälp och inte gång på gång bli hemskickad. Ta de här tabletterna och de här och så ger de mig något svagt skit som jag vet inte kommer hjälpa eftersom jag tagit dem redan i olika omgångar.

Det värsta är att jag blir så trött på mig själv. Att jag inte kan säga ifrån, stå på mig. Nej, för att jag är en fin flicka som inte vill vara till besvär och ligger hellre och har så ont att jag gråter. Jag har mig själv att skylla.

Jag känner på mig att inget kommer hända även efter nästa samtal. Men jag måste försöka göra vad jag kan, inte släppa taget förens jag vet något mer. Jag är så trött på att bara vänta hela tiden. Det är nog läkarnas bästa ord. Att avvakta eller vänta så får vi se vad som händer. De tror inte att man har ett liv och ett jobb man måste sköta eller???!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback