Ångest, besvikelse och kroppsideal.

Tre veckor var mitt mål utan godis. Och jag fixade det!!! Jag är så otroligt glad! Jag hade en plan att hålla mig fram till mamma och jag skulle till Ikea för där skulle jag få unna mig något litet. Och nu under påsk så har jag fria dagar

Träningen har ej gått som tänkt då jobbet har varit ett stort hinder. Jag vet att det egentligen inte är något att skylla på men med mina stessproblem måste jag tänka på vad jag gör. Även fast jag är stolt över att jag klarade mig från godis så har det inte hänt ett skit kroppsmässigt. Vågen står på samma och jag är så besviken. Ångesten och paniken är tillbaka när det gäller mitt kroppsideal och jag mår verkligen inte bra av det jag ser i spegeln. Jag har varit där förr så känslorna är bekanta. Jag måste försöka vända det där till vilja och pepp istället även fast jag egentligen bara vill gråta. Jag klarar inte av att se fett på min mage, att ha kärlekshandtag och dallrande ben även fast jag vet att min sambo säger att jag är fin som jag är. Min rädsla att inte fixa mitt mål är fortfarande där, att inte vilja visa sig i bikini eller en tight klänning. 

Det är så mina tankar går just nu och det är en ständig press. Jag hatar kroppsideal och utseende fixering. Det kan skada en människa så otroligt och tyvärr blir den inte mindre pressande i dagens samhälle. Jag har en vilja, att nå mitt mål men jag har en ännu starkare dröm och den är att tycka om mig själv och. Hur jag ser ut. Men just det är så mycket svårare än vad man kan tro...
De finns överallt de där bilderna som visar den smala, perfekta kroppen. Det har varit mycket prat om redigering av bilder och att modeller och stora stjärnor visar upp sina kroppar och visar hur de egentligen ser ut så är det en stor tjänst de gör många! Jag önskar verkligen att bildredigering inte fick existera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback