Proteinchokladbollar med hasselnöt och kaffe

Testade ett annat recept på chokladbollar. Denna gång utan nötter men med proteinpulver istället. Och jisses så goda de blev!!! En svag smak av proteinpulvret som är choklad och hasselnöt. Passar så bra med kaffet. Blue en perfekt balans och jag älskade konsistensen på dem!

Jag hade ett recept jag gick efter från början men någonstans i mitten gick något snett och jag tyckte receptet var tråkigt.... Så jag öste på med det jag tycker man ska ha i och det blev ett helt nytt recept! Eftersom jag mest hällde i på fri hand så skriver jag på ett ungefär det jag hade i. 

Du behöve:
250 g keso ( en halv stor paket keso)
3-5 dl havregryn
3-4 tsk kakao
2 msk proteinpulver ( jag hade choklad/hasselnöt)
3 st dadlar
Lite honung
En skvätt kaffe

Kokos att rulla i.

Blanda keso, proteinpulver, dadlar, honung , kaffe. Testa dig sedan fram med kakon och havregrynen för att se vad du gillar. Smeten blir ganska kladdig (och god!) så ställ in den i kylen innan du rullar dem i kokos. Låt de stå i kylen och bli kalla innan du äter dem för de är ännu godare då och blir mer fasta.
Och det bästa är att man får ta en till....







Kommentarer
Neeve säger:

Tävling på min blogg titta gärna in :)
http://neeve.blogg.se/2014/april/tavling.html

2014-04-11 | 14:16:01
Bloggadress: http://Neeve.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback