Supersnabb kladdkaka med proteinpulver

Denna "kladdkaka" är ett supernabbt alternativ att göra i micron om du är trött på proteindrinkar eller du behöver stilla ditt chokladsug.

Du behöver:
1 skopa proteinpulver( jag använde fitnessgurus choklad/hasselnöt)
2 tsk kakao
1 tsk bakpulver
0,5 dl bakpulver
Rör ihop allt till en jämn smet. 
Värm sedan i micron på full effekt i 30 sek. Håll koll så att den inte rinner över kanterna! 
Färdig att servera! Ät som den är eller toppa med kvarg,frukt,bär. Jag serverade med hallon, blåbär och kvarg med lite vaniljpulver i.

Vad tyckte jag?
Jag tycker den var godare än vad jag förväntade mig. Mycket mättande och jag tror att denna skulle vara godare med ett chokladproteinpulver då hasselnötten är lite kvalmig och tar lätt över smacken. Men jag kommer göra den fler gånger :)


Kommentarer
Lisa säger:

Oj, vad mycket bakpulver. Men det låter gott, kommer absolut kolla in hit igen! :)

Svar: Ja, det reagerade jag också på först! Och den sväller rejält kan jag lova! Det får du så gärna göra :)
Maria Kronvall

2014-04-06 | 14:57:52
Bloggadress: http://liisaajonsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback