Snack: Söta proteinbollar


Jag och mina proteinbollar, jag vet! Men det är ju så perfekt! Gjorde dessa förra veckan och hade de sedan tillgängliga i kylen. Brukar också stoppa några i väskan. Perfekt att ta en eller två när blodsockret sjunker. 

Detta recept hittade jag på nätet. Inte det bästa receptet då det inte stämde något vidare med måtten och jag tyckte de blev alldeles för söta så jag ger er en variant på hur jag skulle gjort nästa gång jag gjorde dem. 

1 dl havregryn
1 1/2 msk riven kokos
1/4-1/2 dl proteinpulver ( jag använde ett från Fitnessguru med smak av hasselnöt/choklad)
1/2 tak honung
Mandelmjölk eller vanlig mjölk

Mandel

Kör de torra ingredienserna i en matberedare så de blir till ett mjöl. Ha i honungen och kör på långsam fart en stund. Häll sedan i mjölk medans matberedaren är igång. Häll lite i taget tills smeten blir till en rund boll. 
Dela upp och rulla till mindre bollar. Rulla dem sedan i valfri strössel. Jag mixade mandlar, kokos och havregryn som jag rullade dem i. Förvara dem i kylen eftersom det är mjölk i dem! 

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback