Lunch: Paj utan mjöl och smör.

Paj är bland det godadte som finns och det är synd att missa. Därför tänkte jag dela med mig av en härlig lunchpaj som har en nyttig deg! 
Pajdeg:
1 burk kesella 1%
2 dl dinkelmjöl
2 msk olivolja
1 nypa salt
Blanda ihop alla ingridienser. Degen blir ganska kletig så arbeta in mer dinkelmjöl om det behövs till degen blir spenstig. Tryck ut i en form och förgrädda i 200 grader i 10 minuter. 

Bas fyllning:
Fyllningen är enkel, för varje ägg tar du 1 dl mjölk. Jag hade 2 ägg och 2 dl mjölk. Smaksätt med salt och peppar. Sedan är det bara att lägga i det du gillar. Jag hade tomat, ost och rökt skinka. 
Häll i pajskalet och grädda 25-35 minuter. Håll koll! 

Servera med en god sallad! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback