Blandade känslor för dagens besked.

Det har varit mycket positivt och negativt under dagen. Det är blandade känslor. Fick besked på jobbet som var mycket positiva, som att jag kan gå hur långt som helst och att alla är nöjda med min roll som ställföreträdande chef. Men saken är den att mitt vikariat går ut 1 maj och den ordinarie ställföreträdande kommer tillbaka. Det betyder att mitt kontrakt går ut och jag går tillbaka till mina ordinarie 10 timmar i veckan. Jag har verkligen längtat efter lite ledighet och just 1 maj har varit mitt mål, för då har jag gjort mitt. Men idag kände jag mig oroad. Att leva på 10 timmars jobb i veckan är snålt när man har en lägenhet att betala m.m. Men som sagt, samtidigt behöver jag lite ledighet med tanke på detta 1,5 året som jag jobbat som ett as. Jag kommer kunna göra allt det som jag inte haft tid till, varva ner och landa i mig själv samt smälta allt som hänt. Men samtidigt vet jag inte hur det kommer kännas eller hur det kommer bli i framtiden. Sommaren kommer troligen bli full med jobb men innan och efter det har jag inte en aning. Jag antar attrahera inte kan göra så mycket utan bara  ta det som det är. Hoppas på det bästa och kanske njuta av den lediga tiden jag får och det jobb jag får. Får tänka på mitt nya motto, en dag i taget! Jag måste faktiskt tänka på mig själv och mitt mående med. För en gångs skull!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback