I mitt skafferi...

Jag älskar att äta, leva och handla nyttigt. Det är kul och samtidigt mår man bra. 
Det finns saker jag nästan ALLTID har hemma och som är perfekt vardagsmat som är god och går att variera!
 
Naturell kvarg:
Typ världens bästa att ha i kylen då man kan göra väldigt mycket med kvarg! Ha det till pannkakor, blanda med bär, keso, göra shakes m.m.
Vaniljkvarg:
Kanske inte supernyttigt men inte onyttigt heller. Perfekt till fruktsallad eller bara äta den som den är. Perfekt när man vill unna sig något extra liksom :D

Nötter:
Jag älskar nötter! Brukar ta det som ett mellanmål kanske till en smoothie eller ha på kvällen om man blir gottesugen.
Mjölk:
Mjölk är så gott! Jag dricker laktosfri mjölk för att må bättre. Använder det också till milkshakes.
Naturell yoghurt:
Köper även laktosfri naturell yoghurt. Använder det till smoothies eller äter det till frukost med massa bär i!
 
Frukt:
Frukt är nästan bättre än godis! Banan är min favorit. Jag äter minst 2 bananer varje dag! Gör banan pannkakor, har det i smoothies, i yoghurt eller äter som den är! Älskar också kiwi, äpple, vindruvor, vattenmelon, ananas och apelsin. Brukar skära upp och äta med en gaffel. 
 
Vissa som tränar tycker det är för mycket fruktsocker i frukt och det är för onyttigt att äta därför. Detta tycker inte jag! Jag vill inte gå miste om alla dessa vitaminer som finns i frukt!
Frusna bär:
Jag har alltid frusna bär hemma, hallon och blåbär och jag äter det varje dag. Det är så mycket nyttigt i och jag tror att det är väldigt bra att få i sig sin dagliga dos.
Frusen mango:
Detta har jag också alltid i frysen. Mango är friskt och gott. Går att göra en supergod glass med frusen mango. Brukar göra den på sommaren när suget kommer!
Dadlar:
Dadlar är nyttigt och en perfekt sötning. Dadlar kan man göra chokladbollar, mousse och annat gott av.
Vaniljpulver:
Vaniljpulver är verkligen något att rekommendera att ha i skafferit. Det behövs så lite. Du kan smaksätta kvarg, keso eller ha i nyttiga efterrätter, milkshakes. 
Jordnötssmör:
Jordnötssmör är också något man kan använda till mycket. Man kan använda det i milkshakes, efterrätter, på gröt, keso, på en banan eller bara ta som det är. Man kan i te äta så mycket utav det för det är väldigt kraftigt i smaken och tur är väl det då det i stora mängder är ganska onyttigt!
Keso:
Keso är min favorit. I love it och jag äter det flera gånger i veckan! Favoriten är med banan och kiwi. Brukar också ha det till bananpannkakor.


Turkisk yoghurt:
En utav de godaste frukostarna, turkisk yoghurt, blåbär, banan och hackade valnötter! 
Knäckebröd:
Tröttar aldrig på Wasas surdegsknäckebröd. 
Bröd:
Jag äter sällan bröd nu för tiden. På helgen äter jag det någon gång ibland. Men vissa perioder kan det vara skönt att byta ut knäckebrödet mot något mjukare. Då köper jag detta proteinbröd. Är inte så många skivor i vilket är lagom då jag inte vill äta för mycket bröd!
Grönsaker:
Grönsaker håller sig inte så länge så därför köper jag oftast bara det när jag vet att jag behöver. Älskar att proppa mackan fyll med sallad,tomat, gurka och paprika.
Kokos:
Perfekt topping för att göra det tråkiga roligt!
Honung:
Jag gillar inte sötningsmedel så därför håller jag mig till naturlig sötning. Honung är perfekt. Har det också i te ibland.
Kakao:
När chokladsuget sätter in så är det en bra lösning att ha kakao hemma. Du kan hitta på så mycket kul med kakao men det krävs någon form av sötning!
Ägg:
Jag hatar rått ägg! Kan vara det värsta jag vet! Men jag använder det i saker som tex omelett eller favoriten bananpankakor. 
Avokado:
En ganska ny grej för mej. Än sålänge har jag inte gjort så mycket med den men jag har flera recept som ligger och väntar. Faktum är att det går att göra mycket med den. Både röror till maten och efterrätter!

Te:
Jag har ju äntligen lärt mig dricka te och nu dricker jag det varje dag, minst 2 gånger. Mina favoriter är de nedan. Såklart finns det smaker i oändlighet. Det är inte bara gott och mysigt att ta en kopp te. Faktiskt så stressar man ner också!
Gojibär:
I dessa små bär finns så många vitaminer och jag älskar att få i mig vitaminer! Dessa är perfekta att ha i skafferit, om man blir lite sugen på något att tugga på är de söta och goda. Man kan också använda dem på filen!





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback