Someday, i will make it!

Jag känner mig väldigt inspirerad just nu till träning och bra kost. Äntligen! Att spendera mycket tid på gymmet, testa nya recept, äta goda nyttiga frukostar, dra ner på godiset och bara låta våren komma sakta men säkert och få mig ännu mer taggad. Mitt mål är att komma i riktigt bra form tills 1 juni. Jag vill i alla fall känna att jag kan visa mig i bikini och vara nöjd och att jag kan ha på mig vilka kläder som helst och känna mig snygg och bekväm. Jag vill också kunna känna mig fräsch! Såhär kommer jag att lägga upp träning/kost månad för månad i stora drag:

Februari: I februari har jag haft lite av en "inför". Jag har skrivit in mig på gymmet, köpt nya träningskläder och planerat för kost. Har sökt tips, inspo och information överallt, bloggar som tidningar. Tränat på gymmet när jag känt för det och försöker äta så bra jag kan i veckorna men har jag vilja äta något onyttigt mitt i veckan har det inte varit i hela världen. Äter mycket vitaminer och har en riktig "äta vad jag vill dag" på lördag eller söndagen. Försöker träna upp mitt knä också så det är redo inför kommande månader! 


Mars: I mars kommer jag bli hårdare! Absolut inget godis mitt i veckan men jag kommer hålla mig till en godisdag på helgen! Försöka komma in i rutin med träning på gymmet. Både styrka och kondition! Även maten kommer jag vara noggrann med i veckorna. 


April: Dags att lägga i en ännu högre växel! Beställa hem proteinpulver, bra kost och inget fusk! Kanske också kommer hoppa godis under hela månaden eller bestämma vilka helger jag får unna sig det lilla extra. Extra fokus på mage/ben/rumpa på gymmet och även börja gå promenader. Maten är mer än viktig och jag kommer lägga upp det så jag äter ordentlig och nyttig mat! Kommer testa mycket nytt!


Maj: Sista månaden med fullt fokus! Hoppas att jag har kommit en bra bit på vägen i denna månad så jag inte behöver känna mig pressad eller stressad över det jag ska prestera. Köra på med gym, promenader och kost. Jag hoppas också att jag har kommit in i en bra rutin som jag kan fortsätta följa! Bara unna mig saker vid valda tillfällen. 



Mitt slutgiltiga mål är att vara nöjd över min kropp och jag kommer inte att jämföra mig med någon annan. Jag vill känna att jag har en fin kropp som jag jobbat för att få, som jag kan vara stolt över och vill visa upp. En kvinnlig kropp är helt enkelt mitt mål med formerna på rätt ställe. Jag vill inte ha någon muskulös kropp för det är inte jag.

Jag ser helt enkelt inget annat än att lyckas. Fokuset är 100% inställt på det! Jag har bestämt mig för att köpa en ny bikini då också om jag lyckas. Som en belöning till mig själv!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback