Frukost en varm sommardag!



Äntligen har jag hittat tillbaka, mina roliga och nyttiga frukostar! Saken är den att jag inte varit hungrig alls på mer än en vecka och när man inte är sugen på något är det svårt att finna sin kreaktiva sida! Men så idag kurrade magen, kylen och skafferit var laddat för detta tillfälle så det var bara att sätta igång!

Ärligt talat blev det så enkelt det kan bli ;) Men också så gott det kan bli och det går att variera i oändlighet! 

Du behöver:
Grekisk yoghurt 
Müsli, utan tillsatt socker helst!
Två av dina favoritfrukter, jag valde banan och äpple! 

Börja med att skära frukten, bananen i tunna skivor och äpplet i små bitar. Sedan tar du ett fint glas/skål och börjar med att hälla en klick yoghurt i botten. Strö över ett tunt lager av din müsli, några bitar av frukten och så yoghurt igen....Fortsätt såhär tills du kommer nästan ända upp. Då brassar du på med all frukt och toppar med lite müsli. Så gott och så enkelt!!

Om du inte vill ha müsli kan du ta hackade nötter och om du inte vill ha frukt kan du ta bär. Yoghurten är ju också utbytbar till tex kvarg. 

Kommentarer
Bell säger:

Gott :D

2014-07-23 | 18:13:37
Bloggadress: http://rememberthiis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback