Kakmonster

Jag vet inte vad jag tänkte när jag ställde mig och bakade i denna värmen men Sannies lillebror är här idag så det var bestämt. Sjukt svettigt men roligt också! Chokladbollar och Chocolate Chip Cookies. Jag har inte smakat ännu men Sannies lillebror har snart ätit ett helt fat av kakor så jag antar att det är mer än godkänt! Jag har inte smakat dem ännu men ska göra det senare.



Recept:
125 g smör
1,25 dl strösocker
1,25 dl farin socker
1 ägg
3,5 dl vetemjöl
1 tsk salt
½ tsk bakpulver
½ tsk bikarbonat
½ msk vaniljsocker
150 g choklad linser

Vispa smör och socker till en krämig smet. 
Tillsätt ägget och rör om ordentligt. 
Blanda och rör ner resten av ingredienserna.
Häll ner chokladlinserna och rör så den blandas in i smeten.
Rulla bollar i den storlek du vill ha dem, lägg på plåt och platta ut dem en aning. Ställ ut med ganska stort mellanrum på plåten då de växer mycket i ugnen.
Grädda ca 12-17 minuter i 175 grader.
Låt kakorna svalna några minuter på plåten, lyft sedan över dem till galler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback