Nyttig glass för alla varma dagar i veckan!

Jag älskar glass och är alltid sugen på det! Såklart är det lite extra gott när det svalkar en varm och solig dag. Jag vill kunna äta glass även mitt i veckan och det är faktiskt väldigt enkelt att göra sin egna glass som är nyttig, god och innehåller få ingridienser. Här är min variant!
Du behöver:
1/2 dl Turkisk yoghurt
1 banan (mogen!)
1 vaniljpulver 
2-3 msk blåbärkvarg
1 dl bär (blåbär, hallon)
 
Mixa ihop den turkiska yoghurten med bananen tills det blivit en tjock smet utan klumpar. Rör i blåbärskvargen och vaniljpulvret.  Blanda väl! Häll i bären och rör några gånger. Häll upp i en burk och frys i minst 4 timmar. 
 
Ät och njut!
 
Tips! Om man vill ha en sås till glassen kan man göra den av frysta hallon. Tina 2 dl i micron och mosa med gaffel. Sila så du får bort alla kärnor och bara får såsen kvar. Om man vill kan man ha i vaniljpulver efter smak. Värm såsen och häll på glassen!
 

Kommentarer
felicia säger:

Låter gott, kanske man ska testa :)

Svar: Det tycker jag!
Maria Kronvall

2014-06-11 | 16:52:02
Bloggadress: http://feliciaholmgren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback