Choklad och apelsin mugcake

 
Det här med mugcake har jag sätt på så många ställen under en lång tid nu. Vissa ser så goda ut och idag fick jag för mig att testa. Detta var en väldigt enkel variant. Det är verkligen häftigt när man ser den i micron fluffa upp!
 
Detta hade jag i:
0,75 dl havregryn
1 ägg
1 msk kakao 
1 tsk tsk honung
0,5 dl mjölk
1 tsk vaniljpulver
Rivet apelsinskal
 
Mixade allt ihop, hällde i en smord mug och värmde i 2-3 minuter. Man får passa den så den inte går för länge. Då blir den torr! Serveras direkt! Jag hade vaniljkvarg och jordgubbar till.

Denna var helt okej. Kanske ingen höjdare men inte äcklig heller. Jag kommer söka efter fler recept och testa tills jag hittar den ultimata mugcaken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback