Nytt upplägg

Det här med att inte äta godis mitt i veckorna för att sedan ha en godisdag på helgen där man "får äta vad man vill"har jag insätt inte funka så bra för mig. Jag är inte så glad för att kränga massa på en dag. Det blir också som att man måste även fast man inte är sugen eftersom man inte får äta i veckorna. Den dagen brukar sluta på ett sätt för mig, ångest och magknip. Nej, det funkar helt enkelt inte. Det är inte min grej och det här med att äta skräpmat klarar jag mig utan. Jag tar hellre en sallad även på helgen! Det är godiset som är en fälla. Någon dag i veckan brukar jag bli hejdlöst godissugen. Jag brukar försöka få bort det med att äta andra saker, nötter, frukt, te och halstabletter. Men om jag istället faktiskt tar tex lite mörk choklad eller lite naturgodis om jag är sugen istället!? Jag tänkte testa! Så att istället för att kränga en hel dag med allt skit jag kan komma över så delar jag upp det och får små stunder att njuta till mitt i veckan då jag faktiskt äter för att jag är sugen och inte för att jag måste! För att göra vardagen lite lyxigare och utan ångest. Ibland är det inte ens godis som jag vill ha. Vindruvor, kvarg och jordgubbar kan jag vara minst lika sugen på. Hemligheten är väl att inte äta precis efter måltid för det är då det blir en fälla! Och naturligtvis att hålla det inom rimliga gränser.

Jag kommer försöka styra det lite vecka efter vecka och se vad jag känner för. Så kanske hittar jag ett mönster som funkar och kanske slipper jag en jäkla ångest! Jag vill kunna njuta av livets goda även en tråkig måndag! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback