Söndagsångest x 100

Det finns inget värre än att vakna upp en söndag med ångest. Det gjorde jag idag. Det är ångest för precis allt. Och jag är bara arg på mig själv för jag har bara mig själv att skylla.

Igår var en riktig skitdag och jag bestämde mig för att göra det jag kände för på kvällen så jag köpte massa godis och tittade på film vilket resulterade i att jag åt för mycket och mådde skit! Har inte kunnat sova inatt pga jag mått så illa. Och så vaknar jag som vanligt tidigt, mår fortfarande illa, är mega törstig och så trött! Ställde mig på vågen och märkte att jag gått upp 1 kg på kvällen igår!!! De där jävla siffrorna kan förstöra hela mitt liv. Nu ligger jag i sängen och vill bara gråta! Varför skulle jag ätaså mycket när jag vet att jag mår så dåligt över det både psykiskt och fysiskt. Jag som kämpat att ge ner det där kilot och så tar det en kväll att gå upp det! Sedan bara fortsätter det, att jag är arg på att jag inte är i den form jag vill till sommaren för jag slarvat med träningen, att jag sover dåligt och får lida för det resten av veckan, att hela dagen kommer gå eftersom morsdag ska firas och när jag kommer hem måste jag ta tag i handling, matlagning och sedan blir det ingen tid för varken vila eller träning. Och så måndag igen, massa jobb, kalas och student nästa vecka. Ja, jag kan hålla på i evigheter. Jävla ångest, jävla jag! 

Jag vet innerst inne att dessa saker är så jävla onödiga att ha ångest för. Varför inte bara låta saker vara som de är och st för det jag gjort. Varför inte vända på allt istället. Som att ja, jag åt mycket skit igår och det var gott! Det där kilot var det värt då jag säkert kommer gå ner det snabbt då mycket av det säkerligen är vätska och jag får väl sköta kosten i veckan. Eller varför i te skita i vågen och titta i spegeln istället. Jag vet att jag inte är tjock det är bara jag som ser det jag inte gillar. Njut av den lediga dagen, du är ju trots allt ledig och kan ta det lugnt hemma hos familjen i solen. Och när jag kommer hem är det inte livsviktigt att laga mat, det kan jag göra imorgon men om jag nu gör det, så är det kul! Jag jobbar en del men det blir pengar och jag är ju faktiskt ledig tre dagar nästa vecka! Och jag må vara trött men jag är ju ledig och kan vila under dagen. Och vem har dött av att vara lite trött?

Det är så jag borde tänka för att bara nöjd med livet, inte se ner på mig själv och på allt. Det jag borde göra nu är att lägga huvudet på kudden, mysa med min sambo och njuta av att jag är ledig och att solen skinner. Ska det vara så jävla svårt!?

Kommentarer
Frida säger:

Du är världens finaste och bästa vän!

Svar: Åh, det är du också kära vän! Och du är saknad, varje dag <3
Maria Kronvall

2014-05-25 | 22:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback