1:a adventsfika: Improviserade proteinbollar



Ska försöka hålla mig borta från all fika som bjuds idag. Som tur väl är jobbar jag hela dagen och kan inte lockas så lätt ;) 
Igår så grävde jag djupt i skafferit och blandade ihop allt jag hittade. Dadlar, mandlar, torkade aprikoser, valnötter, havregryn, lite proteinpulver, kakao, mix med frön och kärnor,kokos, honung och mandelmjölk för att få ihop degen. Och de blev en tio poängare! Så goda! Detta får bli min första advent fika om det krisar :)
Jag har verkligen fastnat för proteinbollar. Finns tusen varianter att göra och det går så snabbt! Dessutom har jag nästan alltid allt hemma för det är så enkla ingridienser. Och så är de ju räddaren i nöden vid sötsug! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback