Lunch: Rödbetsbiffar med bulgur

Vegetariskt igen, biffar igen! Första gången jag testar att göra rödbetsbiffar Men jag tvivlade inte på att jag skulle gilla dem då jag älskar rödbetor. Och så rätt jag hade! Denna rätt är verkligen underbart god och gör sig så bra tillsammans! 
Recept:
250 g rödbetor
1 ägg
1/2 gul lök
2 msk havregryn
1/2 tsk salt 
2 krm svartpeppar

Började med att blanda ägg, havregryn och kryddor så det får stå och svälla ett tag. Under tiden så skalade jag löken och rödbetorna. Hade engångshandskar på mig för att slippa bli helt missfärgad om händerna. Ner med lök och rödbetor i matberedaren och mixa ihop. Blanda sedan med ägget, havregrynen och rör noga. Stek i olja på medelvärme. 

Till serverade jag bulgur(gör som anvisningen på förpackningen) och fräste dem sedan med lite hackad purjolök och en riven morot. Saltade och pepprade efter smak.



Kommentarer
Fani säger:

De såg jättegoda ut! Aldrig prövat att göra veggiebiffar, måste göra det alltså :)

Svar: Det tycker jag absolut! Det är både enkelt och gott!
Maria Kronvall

2015-04-15 | 12:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback