Mellanmål/bakning: Dadelbollar

Jag vet att jag tjatar om mina nyttiga chokladbollar men jag bara tycker de är världens bästa och det finns så många goda recept! Detta recept var underbart på alla sätt. Det blir lite fler bollar på detta recept vilket är perfekt då de räcker hela veckan ;) 

Dadelbollar: 
15-20 st

10 dadlar
2 msk kallt kaffe
2 msk kakao
1,5 dl nötter(cashewnötter eller cashewnötter, mandel och valnötter)
1,5 dl havregryn

Kokosflingor att rulla i

Mixa nötterna till ett mjöl i matberedaren. Tillsätt havregrynen och mixa dem med till ett mjöl. Häll i kakaon och en dadel i taget medans du mixar så det inte blir klumpigt. Häll sist i kaffet och mixa tills smeten blivit en stor boll. Rulla till mindre bollar och rulla i kokos. Förvara i kylen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback