Lägga i yttligare en växel....

Jag har haft ett bra flow länge nu. Haft energi, varit taggad till tusen, tränat mycket och ätit hyfsat bra mat. Nu känner jag dock att allt står lite stilla. Tempot jag hade börjar sakta sjunka och likaså energin och motivationen. Anledningen tror jag är att jag tvivlar på mig själv, att jag flera gånger tänkt att detta kommer inte gå. Tänk om jag försöker men gör helt fel och till sommaren står jag där utan resultat. Jag tog formbilder här om dagen och det gjorde mig inte taggad till att ändra den bilden utan när jag tittade på dem så kändes det bara som en lång och hopplös väg och jag såg återigen att jag i sommar ska ta om de bilderna och de ska se precis likadanna ut.
 
Därför har jag funderat på om det är en växel till som fattas. Att jag känner att jag inte gör tillräckligt just nu kanske ändras om jag utvärderar så som jag har levt nu och gör det ännu lite bättre. Jag kommer utvärdera varje vecka och se vad jag gjorde bra/dåligt för att sedan ändra till nästa vecka. 
 
Denna veckan har jag två ganska tydliga mål. Jag måste sluta äta så mycket! Det känns ibland som att jag äter hela dagarna(fast det gör jag inte mer än de målen som jag ska) men det är så när man inte jobbar så mycket och får en tråkig stund, hmm vad finns det att äta? Jag ska alltså äta mycket mindre vid tex middagen som jag äter kl 19 varje kväll. Jag är alrdig särskilt hungrig då och eftersom det är ganska sent(kommer hem från jobbet då) och förbränningen inte är på topp behöver jag inte lägga upp världens tallrik. Frukosten är mer viktig för mig och lunchen. Att den är stadig och innehåller bra grejer och gör att jag har energi till träningen och återhämtar mig efter. Det andra som jag måste tänka på är att INTE ÄTA KVÄLLSMAT EFTER MIDDAGEN. Detta låter ju kanske konstigt och för många då kvällsmat är helt normalt. Men grejen är den, jag äter middag kl 19 och jag behöver inte äta något mer innan läggdags för jag är absolut inte hungrig. Detta är mitt största fall. Efter middagen kommer suget och ibland bara viljan att ha något gott att äta på i soffan. Detta har varit min största fiende i några veckor nu. Jag har inte kunnat stå emot den men nu måste jag det! Lite tee kan tex vara en lösning. 
 
Så sammanfattande: Inte äta för mycket och inte äta kvällsmat efter den sena middagen. Jag ska verkligen ge detta en chans och försöka se framemot en ny utmanande vecka. Sedan återkommer jag och utvärderar hur det har gott.
 
//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback