Från 2014 till 2015....

Förra året hade jag ett magiskt nyår. Jag hade en bra känsla i kroppen och tänkte att detta ska bli det bästa året och jag lämnade ett jobbigt år bakom mig. Tyvärr har 2014 inte alls varit det jag trodde.
I år så trodde jag det skulle hjälpa att klockan slog tolv och att det skulle kännas som en nystart. Men jag var bara tomm. Jag kände inget, ingen lycka eller glädje. 
Efter det har jag funderat och funderat. För det är ju faktiskt så att det inte är någon annan än jag som gör året till vad det blir. Min negativa inställning förstörde förra året totalt. Jag vill verkligen inte göra samma misstag igen. Det får mig bara att känns mig dålig och värdelös. Detta året ska jag inte bara tro eller hoppas att det ska bli bra och sedan bara vänta på att det roliga kommer till mig, jag ska göra det bra. För jag är den enda som kan bestämma och styra mitt liv, inte i alla lägen men i många! 
Jag har satt upp några mål som jag skulle kunna sträva efter. Jag ska träna mer och fortsätta med hälsan. Det får mig att må bra och jag ska komma i bra form tills sommaren. Jag ska försöka att inte prioritera mig själv så mycket och göra de saker jag drömt om så länge. Jag är otroligt feg och går bara i min "safesone" hela tiden. Jag ska försöka leva lite mer och försöka inse att stress inte är allt. 
Jag börjar ju inte året på bästa sätt....Ligger i förkylning och feber men det är också ett sätt för mig att tänka och smälta allt. 
Jag hoppas så innerligt att min otur som suttit i 2 år nu kan vända till tur! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback