Mellanmål: Eget jordnötssmör på 5 minuter

Jordnötssmör är verkligen en favorit! Jag testade att göra mitt eget då det verkligen är enkelt, gott och billigt! Dessutom kan du helt och hållet välja vilken konsistens du vill ha!
Du behöver:
Rostade och saltade jordnötter
Olivolja

Jag gjorde mitt smör i matberedaren. Häll i dina jordnötter och kör igång. Det tar en stund innan det börjar hända något. Ha tålamod och vänta. Stoppa ibland för att skrapa ner det som fastnat på kanterna. Bestäm om du vill ha det med lite bitar i eller om du vill ha det helt slätt! Mixa lite längre i så fall. När det börjar få en mjukare konsistens så häll i lite olivolja för att få det krämigt. Lite i taget så det inte blir för mycket. 
Så var det färdigt! Hur enkelt kan det vara!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback