Proteinbollar med jordnötssmör, kaffe och choklad

Sedan i onsdags har jag haft ett chokladbegär som varit olidligt! Ja, ni vet när man är tjej.....
Jag är dock så glad att jag hittat min räddning i dessa lägen, proteinbollar! Jag testa att slänga ihop ett eget nytt recept igen och det blev så gott! Dessa har en stark chokladsmak och även lite kaffe i som ger energi. 
1 skopa proteinpulver (jag använde fitnessgurus choklad/hasselnöt)
2,5 dl havregryn
2 matskedar kaffe
3-4 matskedar kakao
1 tesked vaniljpulver ( inte vaniljsocker )
2-3 tsk jordnötssmör
Honung efter smak
Mjölk eller vatten
Massa kokos.


Jag blandade först alla torra ingredienser. Om du vill ha krossade havregryn, kör i en mixer. Sedan hällde jag i kaffe och jordnötssmör. Nu kan man hälla i lite mjölk/vatten i taget. Så att det blir en perfekt fast smet som man kan rulla utan att den blir kladdig. Smaksätt med honung. Rullar till bollar och i kokos. Mums! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback