Frukost: Chiapudding med bär

Chiapudding är perfekt på morgonen. Särskilt en varm sommardag! Och hur perfekt är det inte att förbereda dagen innan och bara ta fram på morgonen, färdig att äta! Jag smaksatte med bär så den blev riktigt somrig och frisk!

Chiapudding med bär:
3 msk chiafrön
2 dl valfri mjölk(jag använde mandelmjölk)
1 krm vaniljpulver
Frusna eller färska bär

Häll chiafröna, mjölken och vaniljpulver i en burk eller skål. Rör om ordentligt! Häll i valfri mängd bär. Jag använde frusna blåbär och hallon. Rör om igen och ställ in i kylen med ett lock eller plast på. Rör om innan du går och lägger dig så fröna inte sjunker till botten. Låt stå över natten och servera md valfri topping. Jag hade grekisk yoghurt och jordgubbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback