Glädje är olycka


Vilken vecka det har varit! Kommer ta med mig så många sommarminnen ifrån den! Jag känner mig redan så nöjd med min semester även fast jag bara haft en vecka av mina tre. Nu hoppas jag kunna ta vara på de andra två och hoppas att de känns lika långa!

Det som inte känns så bra är allt jag tryckt i mig under helgen. För mycket!!! Det har varit kakor, glass, gidis, läsk, chips, kebabtallrik... Ja, ni hör ju själva...Det gick över styr. Jag äter ju inget i veckorna men jag har släppt på tyglarna och väger inte min mat under semestern. Nu har jag en sjuk ångest att bikinikroppen ska försvinna snabbare än snabbast! Att jag kämpat ett år för att få den och några veckor/dagar att bli av med den...Det är min skräck på semestern. För jag vill kunna unna mig och njuta men jag vill inte ha (mer) fett på min kropp!!!! Jag har inte tänkt mig för under helgen alls utan bara stoppat in det som bjuds. Glad i ögonblicket men efteråt kommer den dör känslan:
" Varför skulle jag äta det där!?".
Jag stod i spegeln igår och tittade på min upplåsta mage. Jag hade då smäckt i mig en hel kebabtallrik, lite paj med glass, lösgodis och lite chips. Ångesten var total. Jag vill kunna känna, jaja skit samma, det var gott som fan, eller så vill jag kunna vara nöjd med en mindre mängd. 
Nu blir det nya tag denna veckan. Har INTE vågat ställa mig på vågen!!! Tillbaka till hälsa och träning i alla fall. Känns skönt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback