Lunch: Grönsakspyttipannan med halloumi

Äntligen dags för lite vegetariskt igen! Denna halloumi pyttipanna är verkligen superfräsch. Du kan kombinera med vilka grönsaker och rotfrukter du vill också! Jag måttade inte så jättebra när jag gjorde denna  men jag ger er ett recept på vad jag hade i.

Pyttipanna:
4-5 små potatisar
1 lök 
3 morötter
2 palsternackor
Färsk broccoli 
Champinjoner 
Paprika 
1/2 grönsaksbuljong 

Halloumi

Började med att skala och hacka potatisen i lika stora bitar. Hetta upp en panna med olja och häll i potatisen. Låt steka medans du hackar löken fint. Häll i löken i potatisen. Hetta upp en panna till med olja och stek hackade morötter och palsternacka i. De ska var i lika stora bitar. Gör iordning broccolin och häll i den med morötterna och palsternackan. Häll på ca 2-3 dl vatten och 1/2 grönsaksbuljong. Låt koka tills vattnet är borta! Paprikan och champinjonerna hackar du i lagom stora bitar och steker med potatisen och löken. Låt steka tills potatisen nästan är färdig! Häll sedan över potatisen, löken, champinjonerna och paprikan i den andra stekplåten med morötterna, palsternackan och broccolin. Rör försiktigt runt och låt steka på svag värme.
Stek halloumin i tärningar och häll över i grönsakspyttipannan. Servera med pressad citron och några valnötter på toppen om så önskas! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback