Test av produkt: Bravo Boost



Var bara tvungen att stoppa ner två utav de nya juicerna "Bravo Boost" när de var på extrapris idag. Juice med koffein alltså. Det är de gröna kaffebönorna som står för koffeinet i dessa små söta flaskor. En flaska = 1 kaffekopp. Du ska alltså få samma kick av båda. 
Jag köpte jordgubb/citrongräs och blåbär/lime men det finns en tredje smak och det är  lemonad/ingefära. Den innehåller bara naturliga råvaror vilket är ett stort plus. Den innehåller också vitamin C och D. Kalorimässigt är de lite nyttigare än vanlig juice. Så det är inte så bra att dricka för mycket av denna för ofta. Men bättre än vanlig juice som sagt! 
Jag var så sjukt trött när jag skulle till gymmet idag så jag passade på att testa blåbär/lime påvägen till gymmet. Jag tyckte smaken var sådär. Den är inte supergod men den blev bättre ju mer jag drack. Ingen tydlig smak av varken blåbär eller lime. Men jag tycker den är så lagom i mängden. Inte för mycket, inte för lite. 
Blev jag pigg? Svårt att säga. Jag var visserligen sjukt trött innan och lyckades genomföra ett längre pass där jag både tog i och svettades som bara den. Jag skulle i vanliga fall vid flera tillfällen gett upp och velat gråta men de känslorna kom aldrig. Om det berodde på energikicken från juicen eller bara att jag någonstans inom mig hade kraft som jag inte visste om det vet jag inte!

Nu ska jag testa de andra också och se hur de smakar. De är alltså sådär. Jag kanske skulle köpa dem igen...eller kanske inte! Värt att testa kan jag tycka och en bra törstsläckaren till lagom mängd denna varma sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback