Lunch: Linssoppa


Jag är helt ny på linser måste jag erkänna! Men slängde ihop lite grejer och vips så fick jag en härlig linssoppa till lunch! Enkelt att göra och gott var det med! Receptet är inte helt hundra då Det gäller mått men jag gillar att smaka mig fram så gör ni detsamma! Jag vet iallafall vad jag hade i. 
Recept:
1 lök
Olja
2dl röda linser
1 liter vatten
1,5 grönsaksbuljong
Paprikapulver(efter smak)
2 lagerblad
1 burk krossade tomater
Vitlökssalt(efter smak, kan bytas mot färsk vitlök eller vanligt salt)
Basilika(efter smak)
 
Hacka löken och fräs i olja. Häll i linser, buljong, paprikapulver, lagerblad, tomat och basilika. Låt koka upp i 15 minuter och smaksätt med vitlökssalt och mer av de andra kryddorna om det behövs. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback