Välkommen mars!

Känns helt underbart att vi är inne i mars och att januari/februari har gått så smärtfritt i år. Jag är en människa som gillar "nystarter". Så detta känns lite som en. 
 
Träningen har gått himla bra ett långt tag nu. Det är bara kosten som ska bli ännu bättre! Ska bli mycket strängare. Särskilt när det gäller att äta för mycket och att äta godis. Jag har liksom gått framåt och tagit ett steg tillbaka hela tiden pga mina matvanor. Men nu tror jag att det kommer gå lättare då jag skaffat lite hjälp. Jag har hittat en fantastisk app(äntligen) som gör att jag lätt kan hålla koll på mitt dagliga matintag och träning. Super!
 
 
Appen heter Lifesum och är det enklaste och bästa app jag har testat vad det gäller att räkna kalorier. Den håller koll på allt! Och den är barnsligt enkel. Du väljer ditt mål(gå ner i vikt, gå upp, hälsosam livstil) fyller i lite uppgifter och sedan bearbetar appen dessa uppgifter för att komma fram till hur mycket du ska äta varje dag. Sedan är det bara att sätta igång. Fyll i dina måltider med hjälp av en enkel sökbar lista eller om du vill göra det ännu enklare kan du "scanna" sträckkoden på din vara så hittar den ännu snabbare.
 
Jag har bara använt appen i två dagar men jag älskar den redan. Eftersom kvällen och vad jag stoppar i mig då är mitt största problem kommer det kanske bli mycket enklare nu då jag ser om jag redan ätit det jag ska för dagen.Du får ju feedback för varje måltid som du äter. Om du ska äta lite till eller om det är perfekt eller för mycket! Dina matintag håller du sedan koll på i din egna kalender. Dessa markeras med grönt eller rött om du har gjort bra eller dåligt ifrån dig. Och så får du inte glömma att fylla i din träning också.
 
 
Jag kan verkligen rekomendera att testa denna appen. Den är gratis men det finns köp i den om man vill. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback