Gör träning och vardag lite roligare



Jag har länge velat ha ett aktivitetsband. Onödigt tycker många men jag är beroende av appar som mäter allt från steg, kalorier osv. Men jag har inte mobilen med mig jämt och därför kan jag inte mäta hela dagens aktiviteter. Så när jag fyllde år för några veckor sedan önskade jag mig ett armband och fick ett presentkort. Efter mycket velande valde jag Viviosmart från Garmin. 
Jag har bara använt det i några dagar men är än så länge nöjd. Den sitter på min handled dygnet runt och mäter både sömn, steg, kalorier osv. Den är också som en vanlig klocka, den säger till när jag suttit stilla förlänge och så sätter den upp dagliga mål för hur många steg jag ska gå varje dag. Genom detta armband som jag kopplar till mobilen kan jag också byta låtar, se inkokande samtal, sms och mejl. 

Den är vattentät, mäter gång, cykling och löpning. 
När jag för dagen är färdig så synkar jag över min historik för dagen och i deras egna app ser jag exakt hur min dag sätt ut. Hur bra har jag sovit, hur många steg gick jag, hur långt osv. 

Enligt många en onödig och dyr pryl. I mina ögon användbar, onödig och skit rolig!
Pris: ca 1490 kr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback