Lunch: Grönsakspanna med feta och soltorkadtomat salsa


Oh, my! Jag har lyckats med vegetariska lunch, igen! Det här var galet gott, nyttigt och enkelt! Och det är mitt egna recept dessutom!

Recept: 
1 purjolök
1 äpple
1 röd paprika
1 gul paprika
4 potatisar
4 färska tomater
1 morot
2 dl linser
Olivolja
Flingsalt
Oregano

Sätt ugnen på 225 grader. Koka linserna enligt anvisning. Skala potatisen och skär den i bitar. Lägg på en plåt(smörjd med olja) och sätt in i ugnen medans du skär det andra. Detta för att potatisen behöver längre tillagningstid. Skär det andra i klyftor. Ta ut plåten och häll på allt, inklusive linserna. Ha på kryddor och lite olivolja till. In i ugnen ca 20 minuter eller tills allt fått färg och potatisen är mjuk. 

Till detta serverade jag fetaost. Det är supergott att mosa fetan och röra i. Jag gjorde också en egen "salsa" så att det inte blev så torrt. Den blev så sjukt god men jag har inga direkta mått då jag gjorde det på känn. Men ingredienserna jag hade i var:
Soltorkad tomat salsa med chili:
Soltorkade tomater
Inlagd paprika
Vitvinsvinäger
Olivolja 
Salt
Chili

Mixa ihop till en grötig sörja. Det ska vara lite sting i den så känn efter hur mycket chili du tar i. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback