Motivationen är tillbaka!

Äntligen, äntligen, äntligen har motivationen till träning och hälsa kommit till mig! Jag har saknat den så mycket! Nu nör jag har så lite jobbtider så utnyttjar jag all tid jag känner för att träna! Kom igång förra veckan och det kändes så bra! Jag kör på likadant denna veckan och jag har superenergi! 
Jag och min sambo äter ju godis och sådant på helgerna och det har blivit lite väl mycket på just helgerna de senaste månaderna så det var så skönt att komma till insikt att nu är vi trötta på socker! Faktiskt! Trodde aldrig jag skulle säga det! Men min kropp den mår absolut skit av socker. Därför ska vi försöka hitta bättre alternativ till gotte. Det ska inte finas något som heter förbud eller att man inte går äta en god middag med vännerna ibland utan det handlar om balans och om att må bra. Jag har så många bra recept på bättre alternativ och en fruktsallad är minst lika god som en skål lösgodis. Godis kommer jag inte utesluta helt, det tror jag inte men i största mån! Det känns så sjukt bra! Att vara påväg att hitta balansen till en livsstil som alltid kommer gå att leva med. Inga dieter för stunden och inga förbud som bara slutar i ångest. Det ska bli så sjukt spännande att se vad som kommer hända med både kropp och knopp. Jag känner iallafall att det är ett steg i rätt riktning på hur jag vill leva, ett hälsosamt liv som tillfredställer både kropp och sinnen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback